Tiché pozorování drobných druhů mění naši perspektivu. Pavouk v koupelně. Všední realita se kříží s imaginárním světem, ve kterém pavouk tančí, aby přežil, kde přehlížené bytosti oslavují svou existenci, kde se najednou objeví želva. Představení s kostýmovanými těly a pohyblivými instalacemi vede diváky na cestu, na níž přestávají být lidmi a představují si životy jiných druhů. V konfrontaci s těmito stvořeními se ocitají v ohromujícím rozporu pocitů – zvědavost zahaluje strach z neznámého, zmatek přechází v empatii a vše se sbíhá v introspektivních otázkách: Kdo je skutečné monstrum? Čí strach je skutečný a čí ne?
Projekt byl iniciován v Česku působící performerkou Ran Jiao ve spolupráci s Anne-Catherine Kunz, belgickou kostýmní výtvarnicí. Projekt prošel výzkumnou fází a byl odprezentován v 15ti minutové ukázce během Bazaar Festivalu 2022. Projekt se uskutečňuje v rámci programu Live Performance Bazaar Residencies za finanční podpory Evropské unie.
Koncept, režie: Ran Jiao
Kostýmy: Anne-Catherine Kunz
Hrají: Ran Jiao, Debora Štysová, Sai Psyn, Magdalena Malinová
Zvuk: Elia Moretti
Instalace, objekty: Mara Ingrea
Scénografie: Susana Botero Santos
Produkce: Lamija Čehajić
Délka: 45 min
Jazykově bezbariérové
Ran Jiao je performerka a režisérka žijící v Praze. Zajímá se o dočasná místa, zejména o místa, která vznikají mezi těly a interakcemi. Ke vztahům přistupuje prostorově a k prostoru jako ke vztahům relevantním. Její práce se soustředí na site-specific, je dialogická a zabývá se tím, jak může performance zasáhnout a oživit prostředí. Ovlivněna ekofeminismem a domorodými způsoby poznání používá performance jako nástroj k přehodnocení sociální a environmentální provázanosti.