Alienum phaedrum torquatos nec eu, vistraxiti rtssa periculiser ex, nihil lab teger enim nequm lutpatetendis in mei meis an pericula.

Instagram

Follow Us

ANA DUBLJEVIĆ, KASIA KANIA, MARJA CHRISTIANS (SRB/PL/DE): DANCE FLOOR 2022

Detaily
Datum: 16 března, 2024
Čas: 20:00
Místo: PONEC - divadlo pro tanec
Druh události: Tanec
Organised By: Bazaar Festival
O akci

Na chorvatském ostrově Krk stojí dnes již zchátralý brutalistní hotel Haludovo Palace. Historie betonových stěn v sobě zrcadlí bouřlivé změny odehrávající se na území bývalé Jugoslávie podobně jako tomu je i u mnohých dalších budov bývalého východního bloku. Haludovo Palace ale přece jenom něčím vyčnívá. Váže se k němu totiž opulentní investice 45 milionů dolarů z kapsy amerického zakladatele světově proslulého porno časopisu Penthouse Boba Guccione. Peníze pošpiněné nemocným a patriarchátem zdeformovaným pohledem na ženské tělo a sexualitu. A co s takovým místem, doslovnými ruinami kapitalismu i socialismu, dokáže udělat feministická dramaturgie?

Inscenace Dance Floor 2022 je jakýmsi dokumentárním a zároveň silně tělesným subjektivním výzkumem tří umělkyň (Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians), jejichž hlavním cílem je transformovat stereotypní vnímání těla a uvádět ho do nových kontextů, do feministické „pornokrajiny“. Jejich dílo klade mnoho otázek a rozžívá taneční parket bývalého socialistického luxusu zcela novým nábojem.

Den po představení povede Ana Dubljević čtenařskou skupinu Feminist Pornscapes v rámci našeho projektu SDÍLENÍ ODVÁŽNÉ PRAXE.

photo_©Kasia Kania

photo_©Dana Maxim

 

 

 

 

 

 

 

 

Koncept, performance: Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians

Hudba: 700WET / Marja Christians + Cid Hohner 

Video: Andrea H. Catala 

Dramaturgie: Zrinka Užbinec

Světelný design, scénografie: Dana Maxim

Spolupráce na konceptu, produkční podpora: Liesa Harzer  

Produkce: Marja Christians / Juicy Frictions 

 

Délka představení: 60 minut 

Jazyk: angličtina 

 

Ana Dubljević, Kasia Kania a Marja Christians se setkaly během magisterského studia oboru Choreografie a performance na Justus-Liebig-Universität v Giessenu. Zkoumání těla z queer a feministické perspektivy, kterému se věnovaly již dříve v uměleckém kolektivu christians//schwenk, dále rozvíjely v inscenacích Tender Fights 2020 a Dance Floor 2022. S humorem a analytickou přesností využívají umělkyně sílu performance ke zpochybňování zaběhlých vzorců vnímání a tradičních obrazů těla, aby upozornily na mocenské struktury.

Sdílení