Sabina Bočková se k nám vrací z New Yorku, kde byla rezidentní umělkyní programu GPS (Global Practice Sharing), který hostila organizace Movement Research ve spolupráci s Bazaar Festivalem a jeho partnery. Sabina v New Yorku představila podobný úryvek svého budoucího díla ve slavném prostoru Judson Church na Manhattanu.
Ženská sexualita je stále v mnoha společenských kontextech považována za problematickou a její spojení se spiritualitou je buď něčím naprosto nemožným nebo je naopak komerčně využíváno. Nový inscenační projekt choreografky a tanečnice Sabiny Bočkové „Making Love“ je příspěvkem k autentické a smysluplné obnově propojení těchto aspektů našeho bytí. Její fyzický výzkum se zabývá integrací mnoha úhlů pohledu a nalézání bohaté škály fyzických manifestací ženské sexuality, její přesahy do spirituality a vnímání těchto oblastí v kontextu dnešní doby skrze tělo jedné tanečnice.
“Cítím bytostnou potřebu opravdové integrace ženské sexuality jako běžné součásti naší společnosti, která je přijímaná bez předsudků. Chci, aby ženská sexualita nemusela být skrývaná. Chci najít způsob, jakým vyjádřit, že nikomu nepatří. Otázkou pro mě je, jak ji mohu prožít samou pro sebe a zároveň toto prožívání sdílet s diváky*čkami, tak, aby se i oni*y mohly dotknout sexuality vlastní. Myslím, že sexualita jako věc veřejná, je obrovské téma naší společnosti a mým cílem je přispět ke svobodnému a autentickému prožívání vlastního těla beze strachu z vnějšího pohledu.”
Záměrem celého kusu je vytvořit intimní a bezpečný prostor, ve kterém je možné s otevřeností sdílet a ohledávat téma nejen ženské, ale všeobecně lidské sexuality. Podpořit všeobecnou důvěru k tomu, že sdílení fyzické intimity s dalšími lidmi je i v dnešní digitalizované době možné a přináší nenahraditelný prožitek.
Ukázka bude jazykově bezbariérova, diskuse proběhne v češtině a v angličtině.
Tvůrčí tým:
Koncept, choreografie, interpretace: Sabina Bočková
Hudba: Lukáš Palán
Scénografie: Simona Gottierová
Světelný design: Dano Kozlík
Dramaturgická spolupráce: Viktor Černický, Jazmína Piktorová
Mentoring: Carolina Arandia
Produkční manažerka/booking: Anna Gazdíková
Produkce: POCKETART collective
Partneři: REZI.DANCE Komařice, CO.LABS Brno, Jatka78, Womenopedia/ArtFarm České Budějovice EHMK 2028, Bazaar Festival, Movement Research
Tento projekt byl podpořen programem GPS/Global Practice Sharing Program organizace Movement Research za finanční podpory Trust for Mutual Understanding.
Bio
Sabina Bočková (*1995) je choreografka a tanečnice žijící v Brně. Po studiu klasického baletu a moderního tance na konzervatoři Taneční Centrum Praha a tříletém angažmá v baletních souborech (Balet Jihočeského divadla, Pražský komorní balet) změnila svůj pohled na tanec a rozhodla se dále pracovat jako nezávislá umělkyně. Od roku 2019 tvoří svá autorská díla v kolektivu POCKETART. V roce 2019 vytvořila spolu s Johanou Pockovou duet Jáma lvová, který byl nominován na 26. ročník České taneční platformy a stal se součástí prestižního výběru Aerowaves Twenty21. Představení se inspiruje mediální manipulací a politickým populismem. Ve stejném roce vytvořila ve spolupráci se slovenským performerem Tomášem Janypkou další duet songlines: expedice 97/18, který se věnuje ztrátě blízké osoby. V roce 2020 spolu s Johanou Pockovou a Ingou Zotovou-Mikshinou vytvořila další celovečerní představení Treatment of Remembering, které se dotýká tématu ohrožení přírody. Toto představení získalo Cenu mezinárodní poroty a Cenu diváka na 27. ročníku České taneční platformy a je součástí evropské platformy Aerowaves Twenty22. S duetem Jáma lvová byla v roce 2022 součástí evropského projektu Shape It! pro mladé diváky. V roce 2022 společně s Jazmínou Piktorovou vytvořila duet Mikrosvěty, který byl vybrán do Aerowaves Twenty24. V roce 2024 premiérovala spolu s Johanou Pockovou inscenaci pro 8 tanečnic za doprovodu živé hudby a zpěvu Fairy Tales, která je Upscalling korpodukcí evropského projektu Big Pulse Dance Alliance.
Vedle její vlastní tvorby dlouhodobě spolupracuje jako interpretka se skupinami Tantehorse (O:Family Therapy, Vivisectic), se skupinou tYhle a choreografkou Marie Gourdian (LEGOrytmus, Meduza, Mu---Tation), Milanem Tomášikem (POKRM) a také s Cirk La Putyka. Fascinována jednoduchou až každodenní řečí těla, přetváří pohyb skrze choreografické struktury a zároveň tak promlouvá k tématům, která rezonují se společenskými a kulturními problémy.